PostHolder

Padeda vėžiu sergantiems vaikams
Kauno aeroklubas 3

Autosporto renginių motorų gausmas patraukia ne vieno smalsuolio akį, o ką jau kalbėti, kai motorų gaudesys persikelia į dangų... Sulaukiame įstabaus reginio, kai lėktuvų pilotai skrodžia padangę, atlikdami ekstremalius triukus ir priversdami užgniaužti kvapą ne vieną žiūrovą. Akrobatinio skraidymo grupės ANBO pasirodymą išvysime rugpjūčio 15 d. Kačerginėje, „All United by Melitta®“ renginyje, kur klubas savo pasirodymą skirs vėžiu sergantiems vaikams.  Algimantas Žentelis, ANBO grupės pilotas ir Kauno aeroklubo narys, sako, kad skrendant danguje vietos jauduliui nėra – akrobatinis skraidymas reikalauja šaltakraujiškumo.

Kauno aeroklubas vienija daug pilotų. Kaip gimė ši idėja? Kiek gyvavimo metų jau skaičiuojate?

Mes vienijame pilotus ir akrobatinio skraidymo entuziastus, kurių tikslas yra skraidyti ir populiarinti aviaciją. Kauno aeroklube laukiamas kiekvienas – ir norintis išmokti skraidyti, ir norintis pasiekti akrobatinių skrydžių meistriškumo. Būtent Kauno entuziastų pastangomis klubas susikūrė 1971 metais, tada vadinosi Kauno aviacijos techniniu sporto klubu. Sėkmingai vykdome veiklą jau 47 metus, o šiuo metu turime 50 narių!

Atliekate akrobatinius triukus. Kuo ypatingas akrobatinis skraidymas?

Akrobatinis skraidymas – tai lyg laisvo paukščio skrydis. Tai menas danguje. Jis yra tikrai ypatingas. Pilotas turi ne tik mokėti skraidyti, bet ir puikiai jausti lėktuvą, gerai orientuotis erdvėje, kai lėktuvas sukasi ir atlieka įvairias figūras. Tuo metu pilotas tarsi susivienija su lėktuvu ir tampa jo siela, jaučiančia kiekvieną lėktuvo judesį ir slydimą oru.

Smagiau triukus atlikti pavieniui ar komandoje?

Neišskirčiau šių dviejų dalykų, nes kaip ir grupėje, taip ir pavieniui atliekant triukus, reikalingas didelis tokių skrydžių meistriškumas. Vieniems pilotams labiau patinka skraidyti grupėje, kitiems – raityti figūras solo ir būti visiškai nepriklausomiems. Galbūt triukai grupėje daro didesnį įspūdį žiūrovui. Labai daug priklauso nuo programos sudėtingumo ir pilotų meistriškumo.

Kokius įgūdžius ir asmenines savybes privalo turėti pilotas, kad galėtų atlikti akrobatinius triukus ore?

Visų pirma, akrobatinio skraidymo pilotas turi pasižymėti tvirtu charakteriu, susivaldymu. Reikia mokėti priimti sprendimus tam tikrose situacijose. Tai reikalauja tvirto savęs lavinimo tiek fiziškai, tiek dvasiškai.

Kas svarbiausia, kai triukus atlieka komanda?

Vienas svarbiausių aspektų, atliekant akrobatiką komandoje, yra pasitikėjimas vienas kitu. Pilotai – tarsi kariai, kurie eina į mūšį ir stoja vienas šalia kito. Pilotas, kuris skrenda grupėje, privalo pasižymėti aštriu protu, greita reakcija bei sugebėti preciziškai valdyti lėktuvą, skrendant sinchroniškai su vedančiu lėktuvu.

Kokią ekstremaliausią situaciją esate išgyvenęs?

Grupiniame pilotaže viskas ekstremalu. Lėktuvai skrenda per kelis metrus vienas nuo kito didžiuliais greičiais ir dar turi sinchroniškai kartu vartytis. Buvo ir pavojingų suartėjimų, ir nepavykusių figūrų, iš kurių reikėjo išeiti nesusidūrus ir saugiai. Tada reikia greičio ir šaltakraujiškumo, o jaudintis galima tik nusileidus ir išlipus iš lėktuvo.

Pamatysime ekstremalų Jūsų pasirodymą rugpjūčio 15 d. Kačerginėje, „All United by Melitta®“ renginyje. Kas nulėmė apsisprendimą dalyvauti?

- Mes – pilotai. Esame kaip cirko artistai. Mūsų pasirodymą renginyje lemia žiūrovų noras pamatyti grupės ANBO pasirodymą ir kilnus tikslas padėti "Mamų Unijos" globojamiems vėžiu sergantiems vaikams, dėl to kviečiame visus aerosporto entuziastus atvykti ir smagiai praleistą laiką paversti pagalba vaikams, kovojantiems su onkologine liga.